Regional Sales Manager

Det internasjonale ZEISS konsernet er en global markedsleder innen optikk, finmekanikk og instrumenter. Konsernet har egne selskaper i mer enn 30 land og er representert i mer enn 100 land. Hovedkontoret ligger i Oberkochen i Tyskland. På verdensplan har konsernet en omsetning på 4.2 milliarder euro og 24 000 ansatte. ZEISS har eksistert i mer enn 165 år.

 

I Norden har ZEISS ca. 160 ansatte, hvorav ca. 20 i Norge. Det norske kontoret ivaretar salg, rådgivning og markedsføring av ZEISS produkter og løsninger innen mikroskopi, elektronmikroskopi, medisinteknikk, industriell måleteknikk samt kikkerter/kikkertsikter.

 

Forretningsområdet i divisjonen Medical Technology, Opthtalmic Systems omfatter alt diagnose utstyr for oftalmologi, slik som OCT, synsfeltmåling, autorefraktorer med mer. Vi søker nå etter en

Regional Sales Manager

Regional Sales Manager for Carl Zeiss AS har ansvaret for samtlige av landets øyeklinikker og optikere. Kontoret ligger ved Økern Næringspark. Vi søker deg som ser at dette er en spennende og varierende jobb i en bransje som er i sterk vekst. Dette er en stilling hvor man jobber selvstendig med høy grad av frihet, basert på ansvar og resultat. Produktene som man jobber med er av høy kvalitet og ligger helt i forkant av utviklingen.

Arbeidsoppgaver:

  • Være ansvarlig for vekst i din kundeportefølje og skape nye kunder gjennom oppsøkende virksomhet, mersalg, trening og rådgiving
  • Identifisere, analysere og utvikle nøkkelkunder
  • Levere gode salgsresultater
  • Bygge nettverk i bransjen
  • Effektiv og målbevisst plan over møtevirksomhet i forhold til eksisterende og nye kunder
  • Delta på lokale messer og seminarer
  • Utarbeide anbud innenfor det offentlige og private
  • Jobbe aktivt i aktuelt CRM system
  • Stillingen innebærer en del reising

 

 Kvalifikasjoner:

  • Salgserfaring, fortrinnsvis fra dette området
  • Bredt kontaktnett fra bransjen
  • Erfaring med anbud mot sykehus og salg til private klinikker
  • Erfaringer som optiker vil være en fordel
  • God kjennskap til MS-Office, behersker engelsk og norsk flytende og inneha førerkort

 

Personlige egenskaper:

  • Du er en teamplayer som også evner å jobbe selvstendig
  • Du er god på kommunikasjon og på å skape nye relasjoner
  • Du har et høyt aktivitetsnivå, takler stress og er serviceminded
  • Du liker å ha mange baller i luften og arbeider selvsikkert og målrettet

 

 

Vi tilbyr:

  • Spennende og variert jobb
  • Frihet under ansvar
  • Kvalitetsprodukter som er i forkant av utviklingen
  • Godt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser

For ytterligere informasjon om stillingen er du velkommen til å kontakte vår samarbeidspartner Link International Norge AS ved Yvonne Berg på telefon 414 17 017. Send din søknad med CV til Yvonne Berg innen 20.oktober til: berg@linkinternational.no