For Siemens søker vi KAM / Forretningsutvikler energiforsyningsløsninger

Siemens er en global aktør som utvikler høyteknologiske og innovative løsninger for industri, energi og helse. Selskapet er verdens største leverandør av bærekraftige og miljøvennlige løsninger, og over en tredjedel av omsetningen på 72 milliarder euro kommer fra virksomhetens grønne portefølje. I over 160 år har Siemens satt tydelige spor i utvikling av nye teknologiløsninger for hele verden, og med over 357.000 medarbeidere i mer enn 190 land spiller selskapet en viktig rolle også når det gjelder fremtidens utfordringer. Den norske virksomheten til Siemens har om lag 2000 medarbeidere fordelt på 18 lokasjoner og omsetter for om lag 5 milliarder kroner. Det norske hovedkontoret ligger i Oslo.
Divisjon Energy Management er en ledende leverandør av elektro- og automatiseringsanlegg, utstyr og tjenester for energiforsyningen i Norge. Divisjonen har salgs-, engineerings- og serviceavdelinger i Oslo, Trondheim og Bergen.

Siemens Energy Management søker nå en KAM / forretningsutvikler for det norske construction markedet som skal jobbe strategisk med relasjonsbygging og salg mot våre største nøkkelkunder med hovedfokus på energiforsyning til bygg og infrastruktur.

Du blir en del av et nasjonalt og nordisk salgsteam og vil jobbe aktiv gjennom hele prosjektets verdikjede for å sikre kundens tilfredshet ved å benytte løsninger fra Siemens.

Våre kunder som befinner seg over hele landet er alt fra sluttbrukere og byggeiere, konsulenter, entreprenører, tavlebyggere og installatører samt grossister som forøvrig er en viktig del av vår verdikjede.

 

Arbeidsoppgaver

  • Din hverdag er å forstå kundens utfordringer i dag og i fremtiden.
  • Du identifiserer beslutningstagere og nøkkelpersoner som vil bli en del av ditt nettverk i bransjen.
  • Til enhver tid ha oversikt over hvilke prosjekter som skal realiseres på kort og lang sikt.
  • Være konsulentens rådgiver for både mindre og mer krevende utfordringer.

 

Du har

  • Utdannelse som ingeniør innen elektro, alternativt fagbrev og relevant erfaring.
  • God økonomi- og forretningsforståelse.
  • Erfaring fra tilsvarende oppgaver og kan vise til dokumenterte resultater.
  • Gode engelskkunnskaper – muntlig og skriftlig.
  • God kunnskap om standard MS Windows Office-program og CRM-system.
  • Kjennskap til Febdok og relevante normer og standarder.

 

Du er

en ambisiøs entreprenør som er i stand til å utgjøre en forskjell hos våre kunder og samarbeidspartnere.

 

Vi tilbyr

  • Krevende og varierte arbeidsoppgaver, som vil gi deg faglige og personlige utviklingsmuligheter.
  • Konkurransedyktige betingelser.
  • Gode pensjons- og velferdsordninger.
  • Karrieremuligheter i et internasjonalt konsern.

 

Arbeidssted: Oslo

Kontaktpersoner:

Rekrutteringsrådgiver i Link International, Terje Strøm tlf 911 44 511

send kortfattet søknad med vedlagt CV i word eller pdf format til strom@linkinternational.no